Versterk jouw merkimperium en zie op korte termijn omzet stijgen met het Folderpakket!

30 januari 2023



 

In de dynamische wereld van Fast Moving Consumer Goods (FMCG) is het een uitdaging om met het beschikbare marketingbudget zowel de merkbekendheid te vergroten als directe korte termijn omzet te realiseren. De oplossing? Jouw flyer verspreiden via het Spotta Folderpakket met een doordacht verspreidplan. In dit artikel lichten we aan de hand van een use case toe hoe dit in de praktijk werkt.

De use case
Stel, je werkt voor een A-merk tandpasta in het hogere prijssegment, speciaal ontwikkeld voor gevoelige tanden. Je hebt als doel om de merkbekendheid te vergroten bij consumenten waarbij jouw merk niet top-of-mind is. Om dit doel te realiseren zoek je een medium dat opvalt, ruimte biedt voor productinformatie, en tegelijkertijd direct aanzet tot actie. Oftewel, een medium:

  1. met een hoge attentiewaarde,
  2. dat consumenten oproept om in beweging te komen,
  3. en past binnen je budget.

Het folderpakket van Spotta voldoet aan deze criteria. In de te verspreide flyer kun je uitgebreide informatie verstrekken over jouw tandpasta, zoals uitleg over waarom het bijzonder geschikt is voor gevoelige tanden en aanbevelingen van experts. Bovendien is het mogelijk consumenten in beweging te brengen met een verleidelijke aanbieding, zoals 2+1 gratis bij drogisterij X. Daarnaast helpt een verspreidplan je een doelgroep te bereiken die naar verwachting het meest geneigd is jouw product aan te schaffen, waarbij rekening wordt gehouden met je budget.

De aanpak
In samenwerking met onze consultants werk je aan een verspreidplan op wijkniveau. Je startpunt zijn de wijken binnen een straal van vijf minuten rondom de vestigingen van drogisterij X waarmee je samen de 2+1 aanbieding faciliteert. Deze drogisterij heeft vestigingen door heel Nederland en daarmee realiseer je een landelijke dekking voor jouw actie. Omdat jouw budget niet toereikend is om alle huishoudens te benaderen rondom vestigingen, ga je vervolgens segmenteren op wijken waarin de meeste consumenten wonen met kenmerken die het beste aansluiten op jouw doelgroep. Met een product gericht op gevoelige tanden en in het hogere prijssegment, selecteer je wijken met de leeftijdsklasse tussen 25-50 jaar en een bovenmodaal verzamelinkomen. Vervolgens ontvang je een advies van ons over welke wijken rondom de specifieke point-of-sales de hoogste trefkans bieden en hoeveel flyers daarvoor verspreid moeten worden.

Het resultaat
Onderzoek naar vergelijkbare cases toont aan dat door flyerverspreiding op basis van een optimaal verspreidplan niet alleen de aandacht voor de aanbieding wordt vergroot, maar ook consumenten worden bereikt die actief op zoek zijn naar nieuwe producten. Kortom, een doeltreffende strategie om merkbekendheid te vergroten en de verkoop een krachtige impuls te geven!

Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw merk? Wij gaan graag het gesprek met je aan! Neem contact met ons op voor een verdere verkenning van onze dienstverlening.

Bekijk ook eens onze andere berichten

Feest bij Folderkiezer: 250.000 Folderfans!

09-04-2024

Folderkiezer viert feest! Inmiddels ontvangen 250.000 folderfans een zelf samengesteld folderpakket.

 

Het laatste nieuws van InMijnBus

08-04-2024

De landelijke uitrol van InMijnBus vindt gefaseerd plaats.

 

Hoe Budget Thuis zijn folderverspreiding optimaliseerde met doelgroepsegmentatie

29-03-2024

In dit artikel lees je hoe Budget Thuis met behulp van een datagestuurde aanpak voor folderverspreiding indrukwekkende resultaten behaalde. 

 

Ontvangers van het folderpakket vinden het goed dat hun voorkeur wordt overgenomen

19-03-2024

Recent onderzoek uitgevoerd door  DirectResearch laat zien dat 93% van de folderpakket ontvangende huishoudens het goed vindt dat wij hun voorkeur digitaal overnemen op InMijnBus.

 

Facts & Figures: het folderpakket

27-02-2024

In deze infographic ontdek je interessante en leerzame feitjes over het folderpakket van Spotta! 

Verassende feiten: waarom reclamefolders zo populair zijn

11-02-2024

Folders onverminderd populair! Uit recent onderzoek van Direct Research blijkt dat 82% van de consumenten die een folderpakket ontvangen, het pakket in de toekomst wil blijven ontvangen. 52% van de consumenten geeft aan het papieren Folderpakket te missen als deze niet meer worden verspreid.

 

Hoe bereik je consumenten die echt op jouw reclameboodschap zitten te wachten 

08-02-2024

Met #Folderkiezer!

Elk jaar 12 keer naar de maan en terug, emissievrij!

Hoe pakken we bij Spotta de last mile aan, zodat deze niet alleen 100% emissievrij is maar ook zo efficiënt mogelijk verloopt?

 

01 / 08