Slaaptips en inspiratie in een papieren krant
Deze 12 pagina's tellende kwaliteitskrant staat boordevol nuttige en inspirerende artikelen over hoe je je nachtrust verbetert. Denk aan tips voor het juiste matras of hoofdkussen, oplossingen voor slaapproblemen zoals rugpijn, en advies over hoe je een optimaal slaapklimaat creëert, of het nu te warm of te koud is. Het doel is duidelijk: Nederland wakker schudden en laten zien dat beter slapen voor iedereen binnen handbereik is. De krant wijst lezers bovendien de weg naar deskundige slaapadviseurs bij Beter Bed, waar een persoonlijk advies altijd klaarstaat.

Oplage en verspreiding
Deze unieke krant werd bij maar liefst 250.000 huishoudens in Nederland bezorgd. De verspreiding vond plaats rondom een aantal Beter Bed-filialen, waarbij de krant zowel in het Spotta folderpakket zat als los op de deurmat viel. De samenwerking tussen mediabureau ZIGT, Spotta en Beter Bed resulteerde in deze opvallende uiting.

Tessa, mediabureau ZIGT: "Omdat er veel te vertellen is over het onderwerp ‘Beter slapen’ is er gekeken naar een perfect kanaal om dit op te communiceren. Een kanaal waarbij de attentiewaarde hoog is en men tevens de tijd heeft én neemt om alles tot zich te nemen. Zo zijn we uitgekomen bij het ontwikkelen van een fysieke slaapkrant waarbij Spotta ons heeft geholpen. In deze slaapkrant zijn dus geen acties en promoties gecommuniceerd, maar enkel artikelen die gaan over het belang van ‘beter slapen’ en hoe de aanpak van Beter Bed en het assortiment daaraan bijdraagt.

Uiteindelijk wilden we ook kijken of we mensen met deze slaapkrant konden triggeren en daarmee konden activeren om over te gaan tot een winkelbezoek. Daarom is de krant enkel verspreid rondom een paar filialen. Het was nogal een puzzel om alles rond te krijgen omdat je te maken hebt met diverse elementen zoals oplages, drukwerk, verspreiden, specifieke postcodegebieden etc. maar Spotta heeft ons hier goed bij geholpen!”

Een creatieve aanpak voor marketingboodschappen
De Beter Slapen Krant is een creatief voorbeeld van hoe je een marketingboodschap op een opvallende manier kunt overbrengen. Ben je als bedrijf op zoek naar een originele manier om consumenten te bereiken? We denken graag met je mee over de mogelijkheden. Naast het formaat van je uiting zijn er talloze manieren om deze te laten opvallen, zoals een creatieve stansvorm, een geurkaart of een sample. 

Context:
https://www.beterbed.nl/matthew-walker-ondertekent-manifest
https://www.marketingtribune.nl/bureaus/nieuws/2022/09/beter-bed-komt-met-manifest-om-bewustzijn-rond-slapen-te-vergroten/index.xml
https://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/nieuws/2024/03/beter-bed-gooi-je-telefoon-de-slaapkamer-uit/index.xml

Bekijk ook eens onze andere berichten

InMijnBus één jaar landelijk actief: minder verspilling, meer regie voor de consument

10-6-2025

Sinds de landelijke uitrol tussen september 2023 en juni 2024 hebben huishoudens in heel Nederland via InMijnBus zelf de regie over het ontvangen van een folderpakket in hun brievenbus.

Spotta stapt in de postmarkt

5-6-2025

Op 26 mei jl. bracht FD het nieuws dat Spotta zich bij de ACM heeft geregistreerd als postvervoersbedrijf. Daarmee betreden we officieel de postmarkt.

De winnaars van de Reclamefolder Awards 2025 zijn bekend!

4-6-2025

Tijdens het event Catch the Shopper op 3 juni jl. in Groenekan zijn de winnaars van de Reclamefolder Awards 2025 bekendgemaakt. 

Spotta breidt dienstverlening uit met bezorging van direct mail

Catch the Shopper 2025

19-05-2025

Op 3 juni vindt Catch the Shopper plaats; een dag vol inspiratie, innovatie en inzichten in de toekomst van shoppermarketing. 

Case study: De kracht van de papieren folder bij Expert

19-05-2025

In deze case study onderzoeken we hoe de inzet van de papieren folder Expert ondersteunt bij de gekozen strategie en welke resultaten dit heeft opgeleverd. 

Meer gelezen folders, meer actie door de consument

01-05-2025

Uit recent onderzoek van Markteffect blijkt dat gepersonaliseerde folderpakketten, zoals aangeboden door Folderkiezer, aanzienlijk effectiever zijn in het stimuleren van consumentengedrag.

Inline productie van geadresseerde folderpakketten in Den Bosch

14 april 2025

Volgende stap op de InMijnBus-roadmap zorgt voor hogere bezorgkwaliteit en minder werkdruk voor bezorgers. 

01 / 08