Slaapexpert Beter Bed lanceert ‘Beter Slapen Nieuws’

18 november 2024

Goed slapen maakt je gelukkiger, productiever en gezonder. Helaas kampt één op de vijf Nederlanders met een vorm van slaapgebrek. Een serieus probleem waar veel te weinig aandacht voor is, volgens slaapexpert Beter Bed. Daarom heeft het beddenbedrijf een duidelijke missie: heel Nederland bewustmaken van het belang van goed slapen. Met dit doel voor ogen lanceerde Beter Bed in juni een nieuw initiatief: Beter Slapen Nieuws.

 

Slaaptips en inspiratie in een papieren krant
Deze 12 pagina's tellende kwaliteitskrant staat boordevol nuttige en inspirerende artikelen over hoe je je nachtrust verbetert. Denk aan tips voor het juiste matras of hoofdkussen, oplossingen voor slaapproblemen zoals rugpijn, en advies over hoe je een optimaal slaapklimaat creëert, of het nu te warm of te koud is. Het doel is duidelijk: Nederland wakker schudden en laten zien dat beter slapen voor iedereen binnen handbereik is. De krant wijst lezers bovendien de weg naar deskundige slaapadviseurs bij Beter Bed, waar een persoonlijk advies altijd klaarstaat.

Oplage en verspreiding
Deze unieke krant werd bij maar liefst 250.000 huishoudens in Nederland bezorgd. De verspreiding vond plaats rondom een aantal Beter Bed-filialen, waarbij de krant zowel in het Spotta folderpakket zat als los op de deurmat viel. De samenwerking tussen mediabureau ZIGT, Spotta en Beter Bed resulteerde in deze opvallende uiting.

Tessa, mediabureau ZIGT: "Omdat er veel te vertellen is over het onderwerp ‘Beter slapen’ is er gekeken naar een perfect kanaal om dit op te communiceren. Een kanaal waarbij de attentiewaarde hoog is en men tevens de tijd heeft én neemt om alles tot zich te nemen. Zo zijn we uitgekomen bij het ontwikkelen van een fysieke slaapkrant waarbij Spotta ons heeft geholpen. In deze slaapkrant zijn dus geen acties en promoties gecommuniceerd, maar enkel artikelen die gaan over het belang van ‘beter slapen’ en hoe de aanpak van Beter Bed en het assortiment daaraan bijdraagt.

Uiteindelijk wilden we ook kijken of we mensen met deze slaapkrant konden triggeren en daarmee konden activeren om over te gaan tot een winkelbezoek. Daarom is de krant enkel verspreid rondom een paar filialen. Het was nogal een puzzel om alles rond te krijgen omdat je te maken hebt met diverse elementen zoals oplages, drukwerk, verspreiden, specifieke postcodegebieden etc. maar Spotta heeft ons hier goed bij geholpen!”

Een creatieve aanpak voor marketingboodschappen
De Beter Slapen Krant is een creatief voorbeeld van hoe je een marketingboodschap op een opvallende manier kunt overbrengen. Ben je als bedrijf op zoek naar een originele manier om consumenten te bereiken? We denken graag met je mee over de mogelijkheden. Naast het formaat van je uiting zijn er talloze manieren om deze te laten opvallen, zoals een creatieve stansvorm, een geurkaart of een sample. 

Context:
https://www.beterbed.nl/matthew-walker-ondertekent-manifest
https://www.marketingtribune.nl/bureaus/nieuws/2022/09/beter-bed-komt-met-manifest-om-bewustzijn-rond-slapen-te-vergroten/index.xml
https://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/nieuws/2024/03/beter-bed-gooi-je-telefoon-de-slaapkamer-uit/index.xml

Bekijk ook eens onze andere berichten

Hoe val je extra op in de consideration fase van de Customer Journey?

01-12-2024

Of je nu inzet op awareness, consideration of purchase in de customer journey, een folder is een essentieel touchpoint. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw folder in de consideration-fase opvalt? We hebben vier voorbeelden voor je op een rij gezet.

De kracht van de folder in de warenhuisbranche

18-11-2024

November en december zijn dé maanden om de aandacht van consumenten te trekken in de warenhuisbranche. Wist je dat maar liefst 49% van de 4,2 miljoen folderpakketontvanger warenhuisfolders en flyers leest?

De mediasynergie van print en digitaal

18-11-2024

In een tijdperk waarin digitale media domineren, blijft print een waardevolle rol spelen in de mediamix van bedrijven. Dit artikel verkent hoe de sterke punten van digitale en printmedia elkaar kunnen versterken om de ultieme customer journey te creëren.

Yme Pasma over de toekomst van Spotta: digitalisering als sleutel tot succes

8-11-2024

In de nieuwste aflevering van de Nerd Cast Podcast bespreekt onze algemeen directeur Yme Pasma onder meer de innovatieve stappen die Spotta heeft gezet met het platform InMijnBus. 

Strakkere regie en minder zoekwerk: Nerds & Company maakt folderbezorging leuker

31-10-2024

Voor Spotta ontwikkelde Nerds & Company een native app die het werk van bezorgers aanzienlijk vereenvoudigt en inspeelt op de moderne eisen van bezorging. 

Folders: de overeenkomsten en verschillen tussen Nederland en Oostenrijk! 

23-09-2024

Twee recente studies uit Nederland en Oostenrijk illustreren duidelijk de overeenkomsten en verschillen in waardering voor folders tussen beide landen.

Nieuw bij Spotta: De Flyerscan!

19-9-2024

Wil je weten of jouw folder of flyer de aandacht trekt die het verdient? Meld je dan nu aan voor de Flyerscan! 

 

De kracht van folders in de huis-, tuin- en dierbranche

19-09-2024

In de huis-, tuin- en dierbranche zijn folders onmisbaar om consumenten te bereiken en te inspireren.

 

01 / 08