Hoe val je extra op in de consideration fase van de Customer Journey?

19 november 2024

Of je nu inzet op awareness, consideration of purchase in de customer journey, een folder is een essentieel touchpoint. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw folder in de consideration-fase opvalt? We hebben vier voorbeelden voor je op een rij gezet.

consideration fase uitingen.png
Dior 250.png

1. Laat ze het proberen:
Niets werkt zo overtuigend als een product zelf te proberen! Laat consumenten je product testen met een sample: proeven, ruiken of gebruiken zijn effectieve manieren om hen te overtuigen. Wist je dat samples perfect kunnen worden meegestuurd met het folderpakket of los in de brievenbus verspreid kunnen worden door Spotta? Maar liefst 96% van de consumenten ontvangt graag samples thuis! (Direct Research, Sample onderzoek)

krassen klein

2. Kras en win
Maak je folder interactief met een kraskaart! Een kraskaart verhoogt de betrokkenheid en trekt de aandacht van consumenten, wat zorgt voor extra merkbeleving en interactie met jouw campagne. Het maakt jouw folder leuker en onvergetelijk!

Rowenta 250.png

3. Informeer en inspireer
Een folder hoeft niet alleen aanbiedingen te bevatten. Gebruik de ruimte om meer over je merk, product of dienst te vertellen. Een goed verhaal of nuttige informatie kan het verschil maken en helpt om consumenten dichter bij een koopbeslissing te brengen.

hellofresh middel.png

4. Nodig uit tot een ervaring
Sommige producten hebben net dat beetje extra nodig voordat consumenten overgaan tot aankoop, vooral wanneer het om een abonnement of een grotere investering gaat. Nodig hen uit voor een proefrit, een showroombezoek of een producttest. Zo geef je consumenten de kans om jouw product zelf te ervaren en overtuigd te raken.

Kortom, je kunt een folder op verschillende manieren inzetten in de consideration-fase van de customer journey. Benieuwd naar de mogelijkheden? We denken graag met je mee om jouw folder op te laten vallen en meer waarde te creëren!

Bekijk ook eens onze andere berichten

De kracht van de folder in de warenhuisbranche

18-11-2024

November en december zijn dé maanden om de aandacht van consumenten te trekken in de warenhuisbranche. Wist je dat maar liefst 49% van de 4,2 miljoen folderpakketontvanger warenhuisfolders en flyers leest?

De mediasynergie van print en digitaal

18-11-2024

In een tijdperk waarin digitale media domineren, blijft print een waardevolle rol spelen in de mediamix van bedrijven. Dit artikel verkent hoe de sterke punten van digitale en printmedia elkaar kunnen versterken om de ultieme customer journey te creëren.

Slaapexpert Beter Bed lanceert ‘Beter Slapen Nieuws’

15-11-2024

Beter Bed heeft een duidelijke missie: heel Nederland bewustmaken van het belang van goed slapen. Met dit doel voor ogen lanceerde Beter Bed in juni een nieuw initiatief: Beter Slapen Nieuws.

Yme Pasma over de toekomst van Spotta: digitalisering als sleutel tot succes

8-11-2024

In de nieuwste aflevering van de Nerd Cast Podcast bespreekt onze algemeen directeur Yme Pasma onder meer de innovatieve stappen die Spotta heeft gezet met het platform InMijnBus. 

Strakkere regie en minder zoekwerk: Nerds & Company maakt folderbezorging leuker

31-10-2024

Voor Spotta ontwikkelde Nerds & Company een native app die het werk van bezorgers aanzienlijk vereenvoudigt en inspeelt op de moderne eisen van bezorging. 

Folders: de overeenkomsten en verschillen tussen Nederland en Oostenrijk! 

23-09-2024

Twee recente studies uit Nederland en Oostenrijk illustreren duidelijk de overeenkomsten en verschillen in waardering voor folders tussen beide landen.

Nieuw bij Spotta: De Flyerscan!

19-9-2024

Wil je weten of jouw folder of flyer de aandacht trekt die het verdient? Meld je dan nu aan voor de Flyerscan! 

 

De kracht van folders in de huis-, tuin- en dierbranche

19-09-2024

In de huis-, tuin- en dierbranche zijn folders onmisbaar om consumenten te bereiken en te inspireren.

 

01 / 08