Verspreid-oplossingen

Hoeveel impact wil je maken? In het folderpakket, er bovenop of los?
Of wil je op doelgroep een sample verspreiden?

 
Visual Folderpakket juli 24

Folderpakket

Bereik 200 tot 3.900.000 huishoudens met een verspreiding in het folderpakket. De folder is hét belangrijkste medium voor hulp bij aankoopbeslissingen en enorm populair. Maar liefst 90% van de Nederlanders leest folders (GfK, 2023/2024). Dankzij de segmentatie zit jouw folder alleen bij de gewenste doelgroep in het pakket. Daarnaast kunnen we je helpen bij het drukwerk en hebben we diverse onderzoeken waarmee we de effectiviteit van de verspreiding kunnen meten.

De kracht van het folderpakket:

  • Je folder wordt bezorgd samen met andere folders, verpakt in folie. De folie bestaat voor 25% uit gerecycled materiaal en is voor 100% recyclebaar.
  • Landelijke dekking, bezorging mogelijk bij circa 8,8 miljoen consumenten.
  • Gesegmenteerde bezorging mogelijk.
  • Bezorging op zaterdag t/m maandag.

Los-op-de-mat bezorging

Met een los-op-de-mat bezorging lift je mee op het netwerk van het folderpakket, maar krijgt je brievenbusreclame extra attentiewaarde.

Deze wijze van bezorgen stelt adverteerders in staat om op huishoudniveau te segmenteren met gebruik van hun klantdata.

De kracht van Los-op-de-mat:

  • Doelgroep specifiek: binnen het potentieel bereik van 3,9 miljoen huishoudens kunnen we gericht postcodes, wijken, straten of zelfs adressen selecteren die aansluiten bij jouw wensen.
  • Extra attentiewaarde: 2,2 minuten aandacht voor los-op-de-mat (= 4 TV commercials). Bij online moet je binnen 2 sec. de aandacht hebben getrokken.
  • Betaalbare mailing: ongeadresseerd is goedkoper dan geadresseerd (en vele andere media).
los op de mat
Folderkiezer pakket met adres

Folderkiezer

Met Folderkiezer val je op de mat bij consumenten die zelf hebben aangegeven jouw folder te willen ontvangen. Hierdoor ben je gegarandeerd van kwalitatief bereik. 

De kracht van Folderkiezer:

  • Consumenten stellen gratis een persoonlijk folderpakket samen op folderkiezer.nl.
  • Zij ontvangen alléén folders van hun favoriete winkels of adverteerders.
  • Met Folderkiezer verhoog jij je kwalitatieve bereik.
  • Door de hoge betrokkenheid leest 85% van de cosnument daadwerkelijk jouw folder!
  • Bereik de consument in buitengebieden.
  • Blijf de consument verrassen met verassingsfolders, kortingsbonnen en samples in het gepersonaliseerde pakket.

Folderdisplay

Met de Folderdisplay is jouw folder ook beschikbaar op de plek waar je doelgroep zich bevindt tijdens het winkelen: in de winkelstraat. Winkelend publiek neemt het folderpakket gratis mee. Hierdoor bereik je jouw doelgroep nog sneller en gemakkelijker.

De kracht van de folderdisplay:

  • Beschikbaar op meer dan 300 high traffic locaties, zoals bakkers en supermarkten.
  • Opvallende display met 175 folderpakketten per week.
  • De folderdisplays vormen onderdeel van de verspreidwijk waar de display staat.
  • Beschikbaar in gebieden waar het folderpakket een lager bereik heeft, zoals opt-in gemeenten en buitengebieden.


Eigen folderdisplay in je winkel?

Dat kan! Creëer extra bereik en plaats een folderdisplay bij je winkel. Consumenten halen dan bij jou het folderpakket op. 

Folderdisplay
folderpakket met samples

Samples bezorgen

Via doelgroepsegmentatie kan Spotta samples gericht bezorgen door de brievenbus; los op de mat of in het Spotta folderpakket.

De kracht van een samplebezorging:

  • Een sample is zeer geliefd bij de consument.
  • Sample zorgt voor hoge conversie, 31% gaat over tot aankoop van het product (zie sample onderzoek).
  • Via doelgroep segmentatie kun je gericht en effectief je sample bezorgen en daardoor weinig waste.
  • Kosteneffectieve methode.
  • Mogelijkheid om te combineren met acties/kortingen.