Primeur

14 april 2025

Volgende stap op de InMijnBus-roadmap zorgt voor hogere bezorgkwaliteit en minder werkdruk voor bezorgers. 

 

Spotta zet een nieuwe stap in de ontwikkeling van folderverspreiding: Den Bosch heeft hierbij de primeur van inline productie met geadresseerde folderpakketten. Deze innovatie betekent dat het Folderkiezer pakket en het folderpakket voor een buurt tegelijk, volledig op loopvolgorde én met een adres op elk pakket worden geproduceerd.

Dankzij deze aanpak worden de pakketten niet alleen efficiënter geproduceerd, maar door ze op loopvolgorde te produceren en van een adres te voorzien ook overzichtelijker en gemakkelijker voor de bezorger. De bezorgkwaliteit krijgt hiermee een stevige impuls, terwijl het werkproces eenvoudiger en consistenter wordt.


Deze innovatie is onderdeel van de bredere InMijnBus-roadmap, waarin Spotta samen met partners werkt aan een toekomstbestendige bezorgmodel dat aansluit bij de wensen van adverteerder, consument én bezorger. De ervaringen in Den Bosch vormen de basis voor verdere uitrol. Vanaf september volgen meerdere gemeenten en wordt inline geadresseerde bezorging geleidelijk aan meer de standaard. Zo bouwen we stap voor stap aan een sterkere bezorgketen — met slimme technologie, lokale relevantie en duidelijke impact.

Bekijk ook eens onze andere berichten

Spotta bezorgt eerste Direct Mails 

18-09-2025

Op 26 mei kondigden we onze nieuwe dienst Direct Mail aan en hebben we ons om die reden officieel als postvervoerder geregistreerd. Dat deze dienst naadloos aansluit bij de behoefte van adverteerders, blijkt uit de grote belangstelling die we sinds de lancering hebben ontvangen

Spotta investeert in slimmer, efficiënter en duurzamer bezorgen 

18-09-2025

Met als doel het bezorgen van brievenbusreclame slimmer, efficiënter én duurzamer te maken, investeert Spotta de komende jaren maar liefst 20 miljoen euro in de modernisering van het machinepark. 

De belangrijke rol van folders bij de supermarktkeuze van consumenten

25-09-2025

Bijna alle Nederlanders bezoeken minimaal één keer per week de supermarkt (93%), en de folder blijkt daarbij nog steeds van grote invloed. Het Consumentenonderzoek 2025, uitgevoerd door Deloitte onder begeleiding van Flycatcher, brengt jaarlijkse trends in consumentengedrag en aankoopkeuzes in kaart. 

Folders onverminderd populair: 90% van de Nederlanders leest folders

05-09-2025

De papieren folder is onverminderd populair. Dat blijkt uit het nieuwste, onafhankelijke Bereiksonderzoek Folders 2024/2025, uitgevoerd door GfK onder begeleiding van het Nationaal Media Onderzoek (NMO). 

Facts & Figures over het Folderpakket

17-7-2025

Deze infographic toont interessante en actuele cijfers en feiten over papieren folders en de folderpakketten die door Spotta worden verspreid.

De politiek kan de postmarkt redden

10-7-2025

Op 30 juni 2025 stuurde Vincent Karremans, minister van Economische Zaken, een voorstel naar de Tweede Kamer voor wijzigingen in de Postwet. Spotta vindt dat het voorstel op korte en middellange termijn te weinig ruimte biedt aan concurrentie. 

Spotta test nieuwe bezorgstrategie in Den Bosch

26-6-2025

Utrecht, 26 juni 2025 – Spotta zet een belangrijke stap in de evolutie van de verspreiding van brievenbusreclame. In Den Bosch is recent een pilot gestart waarbij folderpakketten geadresseerd worden bezorgd. Deze nieuwe bezorgmethode maakt het mogelijk om naast folders ook direct mail én tijdschriften gecombineerd te bezorgen tijdens één bezorgronde.

InMijnBus één jaar landelijk actief: minder verspilling, meer regie voor de consument

10-6-2025

Sinds de landelijke uitrol tussen september 2023 en juni 2024 hebben huishoudens in heel Nederland via InMijnBus zelf de regie over het ontvangen van een folderpakket in hun brievenbus.

01 / 08