Digitale of papieren folders: Wat is het meest duurzaam?

14 december 2023



 

Een groeiend aantal retailbedrijven ruilen papieren folders in voor digitale versies. Duurzaamheid is een belangrijke redenen voor deze overstap. Maar is de papieren folder werkelijk vervangbaar door zijn digitale tegenhanger en is deze echt zoveel duurzamer?

Digitaal versus print
Het Duitse Institut für Handelsforschung (IFH) benadrukt dat de klassieke papieren prospectus nog steeds een van de meest effectieve media is. Onderzoek toont aan dat gedrukte media, zoals reclamebladen en folders/brochures, een hogere gebruiksfrequentie kennen dan digitale alternatieven (met stabiele gebruikswaarden en een enorm bereik).

Naast de hogere gebruiksfrequentie van geprinte media, denken consumenten volgens het IFH vaak ten onrechte dat papier als informatiedrager een negatievere impact heeft op het milieu. Dit komt door foutieve informatie over watergebruik en een gebrek aan bewustzijn over de vervuilende aspecten van digitale communicatie.

Benieuwd hoe digitale communicatie zich verhoudt ten opzichte van geprinte media op het gebied van duurzaamheid? Lees hier het hele artikel van PRINTmatters.

Bekijk ook eens onze andere berichten

Feest bij Folderkiezer: 250.000 Folderfans!

09-04-2024

Folderkiezer viert feest! Inmiddels ontvangen 250.000 folderfans een zelf samengesteld folderpakket.

 

Het laatste nieuws van InMijnBus

08-04-2024

De landelijke uitrol van InMijnBus vindt gefaseerd plaats.

 

Hoe Budget Thuis zijn folderverspreiding optimaliseerde met doelgroepsegmentatie

29-03-2024

In dit artikel lees je hoe Budget Thuis met behulp van een datagestuurde aanpak voor folderverspreiding indrukwekkende resultaten behaalde. 

 

Ontvangers van het folderpakket vinden het goed dat hun voorkeur wordt overgenomen

19-03-2024

Recent onderzoek uitgevoerd door  DirectResearch laat zien dat 93% van de folderpakket ontvangende huishoudens het goed vindt dat wij hun voorkeur digitaal overnemen op InMijnBus.

 

Facts & Figures: het folderpakket

27-02-2024

In deze infographic ontdek je interessante en leerzame feitjes over het folderpakket van Spotta! 

Verassende feiten: waarom reclamefolders zo populair zijn

11-02-2024

Folders onverminderd populair! Uit recent onderzoek van Direct Research blijkt dat 82% van de consumenten die een folderpakket ontvangen, het pakket in de toekomst wil blijven ontvangen. 52% van de consumenten geeft aan het papieren Folderpakket te missen als deze niet meer worden verspreid.

 

Hoe bereik je consumenten die echt op jouw reclameboodschap zitten te wachten 

08-02-2024

Met #Folderkiezer!

Versterk jouw merkimperium en zie op korte termijn omzet stijgen met het Folderpakket!

30-01-2024

In dit artikel lichten we aan de hand van een use case over een A-merk tandpasta toe hoe je jouw merkbekendheid en tegelijkertijd korte termijn omzet laat stijgen!

 

01 / 08