Voorkeur overnemen
Spotta streeft ernaar folderbezorging slimmer en duurzamer te maken door alleen nog gewenst drukwerk bij consumenten thuis te bezorgen. InMijnBus maakt dit mogelijk. Op inmijnbus.nl kiezen consumenten eenvoudig voor het wel of niet ontvangen van het folderpakket van Spotta. Ook is het mogelijk om te kiezen voor 'het folderpakket zelf samenstellen'.

Wanneer InMijnBus wordt uitgerold in gemeenten, informeert Spotta de huidige ontvangers van het folderpakket driemaal over deze nieuwe service. In deze communicatie staat dat als ze het folderpakket willen blijven ontvangen, de consument niets hoeft te doen en daarmee hun huishouden automatisch op ‘JA’ wordt gezet. Als ze het folderpakket niet langer willen ontvangen, tijdelijk willen stopzetten of willen omzetten naar een zelf samengesteld pakket, worden ze opgeroepen om in actie te komen. 93% van onderzoeksrespondenten geeft aan het eens te zijn met deze aanpak.

Bovendien toont het onderzoek aan dat consumenten de boodschap van de InMijnBus campagne als duidelijk ervaren en goed ontvangen. 82% van de respondenten in het onderzoek weet dat ze niets hoeven te doen om het folderpakket te blijven ontvangen.

Onderzoeksverantwoording
Het onderzoek, met een steekproef van 515 deelnemers, richtte zich op huidige ontvangers van het folderpakket van Spotta in 16 gemeenten waar de InMijnBus campagne is uitgerold. Het onderzoek vond plaats tussen 6 december en 19 december 2023.

Meer informatie over InMijnBus? Ga naar inmijnbus.nl.

Bekijk ook eens onze andere berichten

Spotta test nieuwe bezorgstrategie in Den Bosch

26-6-2025

Utrecht, 26 juni 2025 – Spotta zet een belangrijke stap in de evolutie van de verspreiding van brievenbusreclame. In Den Bosch is recent een pilot gestart waarbij folderpakketten geadresseerd worden bezorgd. Deze nieuwe bezorgmethode maakt het mogelijk om naast folders ook direct mail én tijdschriften gecombineerd te bezorgen tijdens één bezorgronde.

Webinar Bereiksonderzoek Folders 2024/2025

04-07-2025

Op woensdag 4 september om 11:00 uur presenteren GfK en Spotta de nieuwste resultaten uit het onafhankelijke Bereiksonderzoek Folders 2024/2025 via een gratis webinar. 

InMijnBus één jaar landelijk actief: minder verspilling, meer regie voor de consument

10-6-2025

Sinds de landelijke uitrol tussen september 2023 en juni 2024 hebben huishoudens in heel Nederland via InMijnBus zelf de regie over het ontvangen van een folderpakket in hun brievenbus.

Spotta stapt in de postmarkt

5-6-2025

Op 26 mei jl. bracht FD het nieuws dat Spotta zich bij de ACM heeft geregistreerd als postvervoersbedrijf. Daarmee betreden we officieel de postmarkt.

De winnaars van de Reclamefolder Awards 2025 zijn bekend!

4-6-2025

Tijdens het event Catch the Shopper op 3 juni jl. in Groenekan zijn de winnaars van de Reclamefolder Awards 2025 bekendgemaakt. 

Spotta breidt dienstverlening uit met bezorging van direct mail

Catch the Shopper 2025

19-05-2025

Op 3 juni vindt Catch the Shopper plaats; een dag vol inspiratie, innovatie en inzichten in de toekomst van shoppermarketing. 

Case study: De kracht van de papieren folder bij Expert

19-05-2025

In deze case study onderzoeken we hoe de inzet van de papieren folder Expert ondersteunt bij de gekozen strategie en welke resultaten dit heeft opgeleverd. 

01 / 08