Spotta maakt huis-aan-huis bezorging slimmer en duurzamer

17 april 2023

Spotta biedt adverteerders de mogelijkheid om de verspreiding van hun folder, mailing of catalogus op huisadres te segmenteren. Voorheen kon met Spotta niet verder dan op wijkniveau gesegmenteerd worden. Een nieuwe bezorgmethode maakt dit nu wel mogelijk.

Spotta

Onder invloed van duurzaamheid is huis-aan-huis bezorging sterk veranderd de afgelopen jaren, deze veranderingen hebben bij marktleider Spotta geleid tot een nieuwe bezorgmethode die segmentatie op huishouden mogelijk maakt. Spotta is begin maart van dit jaar gestart met het bezorgen van haar eigen product FolderKiezer, dat is het wekelijkse folderpakket dat een huishouden zelf kan samenstellen met op dit moment 139.000 abonnees. Nu deze bezorging ook in het Spotta netwerk goed gaat kunnen andere adverteerders daar ook gebruik van maken.

Door de nieuwe bezorgmethode kunnen adverteerders nog slimmer segmenteren, bijvoorbeeld geen reclame bij huishoudens waarmee al op een digitale manier wordt gecommuniceerd, alleen bij huishoudens met kinderen of niet bij een huishouden dat al lid of donateur is. Dit draagt bij aan een verdere verduurzaming van het medium huis-aan-huis en een uniek bereik.

Bekijk ook eens onze andere berichten

Het laatste nieuws van InMijnBus

De landelijke uitrol van InMijnBus vindt gefaseerd plaats.

 

Verassende feiten: waarom reclamefolders zo populair zijn

Folders onverminderd populair! Uit recent onderzoek van Direct Research blijkt dat 82% van de consumenten die een folderpakket ontvangen, het pakket in de toekomst wil blijven ontvangen. 52% van de consumenten geeft aan het papieren Folderpakket te missen als deze niet meer worden verspreid.

 

Hoe bereik je consumenten die echt op jouw reclameboodschap zitten te wachten 

Met #Folderkiezer!

Versterk jouw merkimperium en zie op korte termijn omzet stijgen met het Folderpakket!

In dit artikel lichten we aan de hand van een use case over een A-merk tandpasta toe hoe je jouw merkbekendheid en tegelijkertijd korte termijn omzet laat stijgen!

 

Elk jaar 12 keer naar de maan en terug, emissievrij!

Hoe pakken we bij Spotta de last mile aan, zodat deze niet alleen 100% emissievrij is maar ook zo efficiënt mogelijk verloopt?

 

Digitale of papieren folders: Wat is het meest duurzaam?

Is de papieren folder werkelijk vervangbaar door zijn digitale tegenhanger en zijn digitale communicatiekanalen echt zoveel duurzamer? 

 

Uitrol InMijnBus bij eerste gemeenten succesvol

Op 1 december jl. zijn 16 gemeenten overgegaan op InMijnBus. De eerste resultaten bevestigen de positieve bijdrage van het nieuwe bezorgmodel aan het slimmer en duurzamer maken van folderverspreiding.

 

Fisherman’s Friend zet huis-aan-huis sampling in

Om hun marktpenetratie verder te verhogen, heeft Fisherman’s Friend een grote retailcampagne van 1+1 gratis via de Albert Heijn gelanceerd. Als onderdeel van deze campagne hebben ze in week 45 huis-aan-huis sampling ingezet. 

 

01 / 08