Onderzoek Markteffect bewijst: Meer gelezen folders, meer actie door de consument!

1 mei 2025

Uit recent onderzoek van Markteffect blijkt dat gepersonaliseerde folderpakketten, zoals aangeboden door Folderkiezer, aanzienlijk effectiever zijn in het stimuleren van consumentengedrag. Maar liefst 92,1% van de gekozen folders wordt door de consument gelezen en actief gebruikt voor aankopen.

FK info.JPG

Folderkiezer speelt in op deze trend door consumenten zelf te laten kiezen welke folders ze willen ontvangen, waardoor alleen relevante informatie op de deurmat valt. Dit verhoogt niet alleen de leesbereidheid, maar zorgt er ook voor dat retailers hun doelgroep gerichter kunnen bereiken.​

Met Folderkiezer kunnen consumenten eenvoudig hun persoonlijke folderpakket samenstellen, wat niet alleen leidt tot een hogere betrokkenheid, maar ook bijdraagt aan duurzaamheid door minder ongelezen folders. 

Wil je als retailer profiteren van deze inzichten en je foldermarketing optimaliseren? Neem contact met ons hiervoor op. 

Bekijk ook eens onze andere berichten

Folders: het medium dat 86% van de lezers in actie brengt

11-12-2025

In september stelden we het Bereiksonderzoek voor folders 2024/2025 op aanvraag beschikbaar. Nu delen we graag de belangrijkste resultaten. 

Spotta bezorgt eerste Direct Mails 

18-09-2025

Op 26 mei kondigden we onze nieuwe dienst Direct Mail aan en hebben we ons om die reden officieel als postvervoerder geregistreerd. Dat deze dienst naadloos aansluit bij de behoefte van adverteerders, blijkt uit de grote belangstelling die we sinds de lancering hebben ontvangen

Spotta investeert in slimmer, efficiënter en duurzamer bezorgen 

18-09-2025

Met als doel het bezorgen van brievenbusreclame slimmer, efficiënter én duurzamer te maken, investeert Spotta de komende jaren maar liefst 20 miljoen euro in de modernisering van het machinepark. 

Spotta investeert in slimmer, efficiënter en duurzamer bezorgen 

24-11-2025

Spotta, dat zich de afgelopen maanden heeft gepositioneerd als alternatief op de postmarkt op het gebied van geadresseerde brievenbusreclame, heeft zijn miljoenste Direct Mail bezorgd. 

De belangrijke rol van folders bij de supermarktkeuze van consumenten

25-09-2025

Bijna alle Nederlanders bezoeken minimaal één keer per week de supermarkt (93%), en de folder blijkt daarbij nog steeds van grote invloed. Het Consumentenonderzoek 2025, uitgevoerd door Deloitte onder begeleiding van Flycatcher, brengt jaarlijkse trends in consumentengedrag en aankoopkeuzes in kaart. 

Folders onverminderd populair: 90% van de Nederlanders leest folders

05-09-2025

De papieren folder is onverminderd populair. Dat blijkt uit het nieuwste, onafhankelijke Bereiksonderzoek Folders 2024/2025, uitgevoerd door GfK onder begeleiding van het Nationaal Media Onderzoek (NMO). 

Facts & Figures over het Folderpakket

17-7-2025

Deze infographic toont interessante en actuele cijfers en feiten over papieren folders en de folderpakketten die door Spotta worden verspreid.

De politiek kan de postmarkt redden

10-7-2025

Op 30 juni 2025 stuurde Vincent Karremans, minister van Economische Zaken, een voorstel naar de Tweede Kamer voor wijzigingen in de Postwet. Spotta vindt dat het voorstel op korte en middellange termijn te weinig ruimte biedt aan concurrentie. 

01 / 08