Facts & Figures over het Folderpakket

17-7-2024

In een marketingwereld die voortdurend verandert, blijft de papieren folder opvallend relevant. Uit recent onderzoek van GfK blijkt dat maar liefst 90% van de Nederlanders van 18 jaar en ouder folders leest. Ook cijfers van Spotta en aanvullende inzichten van MarketEffect bevestigen de blijvende impact en populariteit van folders én het folderpakket.

Ontdek in de infographic hieronder de nieuwste en meest relevante cijfers over folders en het folderpakket.

 

Bekijk ook eens onze andere berichten

Spotta bezorgt eerste Direct Mails 

18-09-2025

Op 26 mei kondigden we onze nieuwe dienst Direct Mail aan en hebben we ons om die reden officieel als postvervoerder geregistreerd. Dat deze dienst naadloos aansluit bij de behoefte van adverteerders, blijkt uit de grote belangstelling die we sinds de lancering hebben ontvangen

Spotta investeert in slimmer, efficiënter en duurzamer bezorgen 

18-09-2025

Met als doel het bezorgen van brievenbusreclame slimmer, efficiënter én duurzamer te maken, investeert Spotta de komende jaren maar liefst 20 miljoen euro in de modernisering van het machinepark. 

De belangrijke rol van folders bij de supermarktkeuze van consumenten

25-09-2025

Bijna alle Nederlanders bezoeken minimaal één keer per week de supermarkt (93%), en de folder blijkt daarbij nog steeds van grote invloed. Het Consumentenonderzoek 2025, uitgevoerd door Deloitte onder begeleiding van Flycatcher, brengt jaarlijkse trends in consumentengedrag en aankoopkeuzes in kaart. 

Folders onverminderd populair: 90% van de Nederlanders leest folders

05-09-2025

De papieren folder is onverminderd populair. Dat blijkt uit het nieuwste, onafhankelijke Bereiksonderzoek Folders 2024/2025, uitgevoerd door GfK onder begeleiding van het Nationaal Media Onderzoek (NMO). 

De politiek kan de postmarkt redden

10-7-2025

Op 30 juni 2025 stuurde Vincent Karremans, minister van Economische Zaken, een voorstel naar de Tweede Kamer voor wijzigingen in de Postwet. Spotta vindt dat het voorstel op korte en middellange termijn te weinig ruimte biedt aan concurrentie. 

Spotta test nieuwe bezorgstrategie in Den Bosch

26-6-2025

Utrecht, 26 juni 2025 – Spotta zet een belangrijke stap in de evolutie van de verspreiding van brievenbusreclame. In Den Bosch is recent een pilot gestart waarbij folderpakketten geadresseerd worden bezorgd. Deze nieuwe bezorgmethode maakt het mogelijk om naast folders ook direct mail én tijdschriften gecombineerd te bezorgen tijdens één bezorgronde.

InMijnBus één jaar landelijk actief: minder verspilling, meer regie voor de consument

10-6-2025

Sinds de landelijke uitrol tussen september 2023 en juni 2024 hebben huishoudens in heel Nederland via InMijnBus zelf de regie over het ontvangen van een folderpakket in hun brievenbus.

Spotta stapt in de postmarkt

5-6-2025

Op 26 mei jl. bracht FD het nieuws dat Spotta zich bij de ACM heeft geregistreerd als postvervoersbedrijf. Daarmee betreden we officieel de postmarkt.

01 / 08