De winnaars van de Reclamefolder Awards 2024 zijn bekend!

7 juni 2024

Op 6 juni jl. zijn de Reclamefolder Awards 2024 uitgereikt tijdens het Catch the Shopper event in Groenekan. Dit is het tweede jaar dat deze prijzen werden uitgereikt. Deze awards geven inzicht in de mening van consumenten over reclamefolders.

Dit jaar maakten dertig folders kans op het winnen van de award in de categorieën online en papieren folders.

 

Hoe verloopt de verkiezing?
De verkiezing bestaat uit twee rondes. In ronde 1 beantwoordden 1.500 respondenten vragen zoals:

  • Ik hoop dat deze folder snel weer op de mat valt.
  • Deze is het leukste om te lezen.
  • Deze is het meest duidelijk.
  • Deze heeft de beste aanbiedingen.

Bij de start van het onderzoek is een selectie gemaakt tussen digitale en papieren folders.

In ronde 2 zijn de top 25 folders (bepaald in ronde 1) opnieuw beoordeeld door 1.500 respondenten op aspecten zoals:

  • Deze folder zorgt ervoor dat ik deze winkel wil bezoeken.
  • Deze folder draagt bij aan de aankoopoverweging in deze winkel.
  • Deze folder verbetert het beeld dat ik van dit merk/deze retailer heb.


De respondenten in ronde 2 waren niet noodzakelijkerwijs dezelfde als in ronde 1.

Na deze twee rondes kwamen als winnaars uit de bus:

  • Expert – beste online folder
  • Boni Supermarkt – beste papieren folder

Vakprijs
Naast de consumentenprijzen werd ook een vakprijs uitgereikt. Deze vakprijs wordt bepaald door een deskundig jurypanel. De genomineerden waren HEMA, Albert Heijn en CASA. Deze folders zijn tijdens een juryoverleg besproken, waarna de deelnemers aan Catch the Shopper door middel van stemmen de winnaar bepaalden.

De winnaar: HEMA

De verkiezing van de Reclamefolder Award is een initiatief van ISMI en CuriousYou. Het onderzoek is uitgevoerd door onderzoeksbureau Markteffect.

Bekijk ook eens onze andere berichten

Facts & Figures Brievenbusreclame 

23-7-2024

In deze infographic ontdek je interessante en actuele cijfers en feiten over brievenbusreclame verspreidt door Spotta. 

90% van de Nederlanders leest reclamefolders

15-7-2024

Onderzoek van GfK, onder toezicht van NMO, toont aan dat papieren folders massaal worden gelezen door Nederlanders van 18 jaar en ouder.

 

Hoe Duitse retailers Nederlandse koopjesjagers voor zich winnen 

25-06-2024

In de afgelopen vier jaar is het aantal Nederlanders dat in Duitsland winkelt bijna verdubbeld, blijkt uit het recent gepubliceerde koopstromenonderzoek Oost-Nederland. Waarom Nederlanders zoveel de grens oversteken voor hun boodschappen?

 

Spotta introduceert met succes InMijnBus in heel Nederland

6-6-2024

Na een succesvolle introductieperiode is InMijnBus nu overal in Nederland beschikbaar. Dankzij de inzet van onze bezorgers hebben we dit duurzame bezorgmodel snel kunnen uitrollen.

 

Webinar: Bereiksonderzoek Folders 2023/2024

21-6-2024

Op 9 juli om 11:00 uur presenteert GfK samen met Spotta middels een webinar de belangrijkste resultaten uit het Bereiksonderzoek Folders 2023/2024.  

 

Eerst proeven, dan geloven!

20-05-2024

Bekijk onze nieuwe infographic over sampling via de brievenbus voor interessante facts & figures over sampling via de brievenbus!

 

Hoe Plein.nl een hogere conversieratio behaalt met doelgroepsegmentatie voor hun folder

30-05-2024

Lees in dit artikel hoe Plein.nl samen met onze Business Intelligence Analisten een zo optimaal mogelijk verspreidplan ontwikkelt met doelgroepsegementatie. 

 

 

Zien we jou ook op Catch The Shopper?

24-05-2024

Op donderdag 6 juni a.s. zijn wij weer te vinden op het jaarlijkse event Catch The Shopper.

 

01 / 08