Sample in huis-aan-huis leidt voor GUM® Soft Picks ComfortFlex® tot 23% extra verkoop
Al jaren zijn wij nummer één verspreider van huis-aan-huis samples: gratis proefexemplaren. Voor veel mooie merken verzorgen we de verspreiding en activeerden we de consument om het product te kopen.
Het voordeel van huis-aan-huis sampling is dat je je doelgroep bereikt aan de keukentafel, dichtbij het gebruiksmoment. Sampling via ons geeft je de ruimte om extra productuitleg te communiceren. We bieden hiermee de gouden combinatie voor sampling: de consument proeft de sample in zijn thuisomgeving en onthoudt de bijbehorende boodschap.
De werking van deze gouden combinatie hebben we in samenwerking met Nielsen gemeten voor adverteerder Sunstar. Via ons folderpakket verspreidden we de sample van GUM® Soft Picks ComfortFlex®. Met als doel de promotie op de winkelvloer aan te jagen. In de winkels waar rondom de sample huis-aan-huis is verspreid is een significante uplift in verkoop gemeten.
In de week van een lopende prijspromotie bij de Kruidvat is de sample van GUM® Soft Picks ComfortFlex® verspreid in ons folderpakket. De sample viel op de mat bij de doelgroep woonachtig rondom 120 Kruidvat filialen. Nielsen heeft via een event analyse het effect van de sample verspreiding gemeten. Het verkoopvolume op de gehele productlijn van GUM® Soft Picks ComfortFlex® is in de week van de verspreiding gestegen met 23%.
We kunnen hieruit concluderen dat sampling direct leidt tot aankoop. Naast een uplift in directe verkoop zorgen samples voor een hoge mate van herhaalaankopen en uiteindelijk ook voor een stijging van de base line.
Wil jij jouw product ook een boost geven? Neem contact met ons op.