Strateeg Media en Consument

6 juni 2024

Ben jij goed in het bedenken en uitwerken van marketingstrategieën, analytisch sterk en heb
je ervaring in de media? Als strateeg Media en Consument bij Spotta neem je een centrale rol
in binnen het New Markets team waarbij je verbindt en verheldert. Je bent (mede) verantwoordelijk voor de strategische plannen voor het subsegment “Media”of “Brands”. Je begrijpt de marketing-communicatieuitdagingen van de adverteerder en weet welke oplossing Spotta hierin kan bieden.

De functie heeft als standplaats Utrecht, waar ons hoofdkantoor gevestigd is, maar er kan hybride gewerkt worden. In deze functie rapporteer je aan de manager New Markets.

shoppen

Wat doe je als strateeg Media en Consument?

Je doet onderzoek, analyseert en creëert op basis van je analyse scherpe inzichten en een strategisch kader om de Spotta proposities optimaal te beïnvloeden met behulp van media, content, performancekanalen en data/tech. Vanuit dit kader ben je in staat om doelgericht een strategisch plan uit te voeren wat leidt tot new business. Je bent verantwoordelijk voor de innovatie binnen het marketing-/medialandschap voor onze mediabureaus en brands,
passend bij het aanbod van de Spotta proposities.

Jouw rol:

  • Je achterhaalt de doelstellingen van klanten en verbindt deze aan consumer needs/ontwikkelingen/trends. Je vertaalt dit in conceptplannen en offertes die zichtbaar maken hoe Spotta aansluit op de behoefte van de klant, rekening houdend met de doelstellingen “maximale klantontzorging” en “hoge kwaliteit van het Spotta totaalpakket”;
  • Je adviseert mediabureaus en adverteerders op het gebied van marketingcommunicatiedoelstellingen en aansluitende mediamix;
  • Je bent inhoudelijk het primaire aanspreekpunt voor deze groep klanten over de strategie en uitvoer van samenwerkingsverbanden;
  • Je ontwikkelt strategische kaders voor de verschillende mediabureaus en adverteerders en blijft aangesloten voor de coördinatie;
  • Je zorgt ervoor dat alle losse onderdelen bij elkaar een logisch geheel vormen;
  • Je onderzoekt, analyseert en stuurt bij zodat de strategie relevant is en blijft;
  • Je beheert, onderhoudt en verbetert de relatie met belangrijke landelijke partners, zoals Dentsu, GroupM, IPG Mediabrands of andere mediapartijen;
  • Je gaat diverse netwerk events bijwonen;
  • Je houdt je bezig met het beheren en uitvoeren van gerichte e-mailmarketingstrategie en het optimaliseren van betrokkenheid en groei.
RichardTerborg_Spotta_MG_6108.jpg

Hierin herken jij jezelf

Je weet mediabureaus of brands te motiveren, staat stevig in je schoenen en kunt het overzicht bewaren en daaruit handelen. Kennis van marketing-/mediamix, dat zit bij jou wel goed. Verder:

  • Ben je afkomstig uit de media-/adverteerderswereld (minimaal vijf jaar werkervaring);
  • Heb je een groot netwerk en goede contacten binnen de mediabureau-/brandwereld op strategisch niveau;
  • Beheers je sociale vaardigheid voor het overbruggen van kennis tussen mediabureaus en exploitant;
  • Heb je een flexibele werkhouding in variabele werktijden (dag, middag, avond) waarbij je ook in het weekend beschikbaar kan zijn (bijv. voor events);
  • Communiceer je in heldere taal, zowel mondeling als schriftelijk;
  • Is je basishouding resultaatgericht en gedreven.

Waarom werken bij Spotta?

  • Er is ruimte voor nieuwe initiatieven en ideeën, of je nu een week, een maand of tien jaar bij ons werkt;

  • Je krijgt veel vrijheid en vertrouwen om jouw werk zo in te delen als voor jou fijn is;

  • Je krijgt veel ontwikkelingsmogelijkheden;

  • We zijn een platte, informele organisatie met een goede werksfeer;

  • We zitten in een transitiefase waarbij we met zijn allen streven naar een duurzame en slimme manier van het verspreiden van folders;

  • We zijn een diverse en inclusieve organisatie, zo werken er maar liefst 22 verschillende nationaliteiten;

  • Naast hard werken, is er bij Spotta ook ruimte voor plezier! Er worden regelmatig domibo’s en teamuitjes georganiseerd. Ook krijgen we jaarlijks onze dosis modder tijdens Mud Masters (als je wilt).

mudmasters

Dit bieden we jou:

  • De arbeidsvoorwaarden van Spotta zijn van toepassing waarbij de functie indicatief is gewaardeerd in schaal 12: minimumsalaris € 4.249,47 en maximum € 6.429,73 bruto op fulltime basis;
  • Bonusregeling tot 10% van je jaarsalaris;
  • Minimaal dertig vakantiedagen, met de optie om bij te kopen;
  • Leaseauto, telefoonregeling en thuiswerkvergoeding;
  • Je krijgt een device (bijvoorbeeld een Chromebook) volgens het bedrijfsmiddelenbeleid passend bij de functie;
  • Een goede pensioenregeling;
  • Een winstafhankelijke bonus. 

Solliciteer op deze vacature

Door te solliciteren op deze vacature ga je ermee akkoord dat Spotta jouw CV voor een periode van een jaar mag bewaren.