Veelgestelde vragen

Coronavirus

Verspreidt Spotta nog folderpakketten?

Ja, wij volgen bij de productie en het bezorgen van folderpakketten consequent de richtlijnen die het RIVM heeft opgesteld als het gaat om veiligheid en gezondheid. We hebben een verplichting als dienstverlener naar onze klanten maar ook als werkgever van honderden medewerkers en 21.000 bezorgers. Net zoals bezorgers van post en pakketten blijven onze folderbezorgers bezorgen. Wij willen al onze medewerkers zo lang mogelijk in deze crisis van werk, dus inkomen, voorzien. Als de overheid andere maatregelen aankondigt, dan passen wij natuurlijk onze bedrijfsvoering aan. 

Hoe veilig is het bezorgen van de folderpakketten?

De gezondheid van onze medewerkers heeft prioriteit. We instrueren onze bezorgers daarom heel duidelijk:
"Zorg dat je je aan de regels houdt die de overheid voorschrijft: schud geen handen en houdt in contact met andere mensen een minimale afstand van 1.5 meter. Doe de folderpakketten in de brievenbus of leg ze voor de deur neer, maar overhandig ze niet meer.  Blijf thuis als je neusverkouden bent, hoest, niest of koorts hebt.  Ook als een huisgenoot koorts heeft."

Waar kan ik de algemene richtlijnen van het RIVM vinden?  

Je kunt die vinden op de  website van het RIVM en/of de website van de Rijksoverheid.

Algemeen

Hoe werkt Spotta.nl?

Gebruik de tegels om naar de juiste pagina te gaan voor informatie of om antwoord te vinden op jouw vragen.

Ik heb een vraag en/of klacht over de bezorging van het Spotta folderpakket, waar kan ik terecht?

We willen je graag zo goed mogelijk van dienst zijn. Laat ons je vraag of klacht weten via het contactformulier van onze klantenservice.

Ik heb geen folderpakket ontvangen, waar kan ik terecht?

Wat vervelend dat je de folders niet hebt ontvangen. Zaterdag t/m dinsdag zijn onze vaste bezorgdagen. Indien het folderpakket op woensdag nog niet is bezorgd, ontvangen wij daarvan graag een melding via ons contactformulier. Aan de hand van je postcode en huisnummer kunnen wij de melding oppakken.

Woon je in Amsterdam, Haarlem, Utrecht, Tilburg, Den Haag, Leiden, Rotterdam, Baarn, Rijssen-Holten, Pijnacker-Nootdorp of Schiedam? Dan heb je een JA of JA-JA-sticker nodig om je folderpakket te ontvangen. JA-stickers kun je gratis ophalen bij het gemeenteloket in jouw gemeente. Daarnaast kun je deze ook gratis ontvangen van Spotta. Stuur een e-mail naar kwaliteitsbeheer@spotta.nl met als onderwerp `JA-sticker ontvangen` en in de e-mail je adresgegevens, dan ontvang je van ons per post een JA-sticker.  

Ook kan je ze halen bij landelijke winkelketens o.a.: Dirk, Albert Heijn, Kruidvat, PRAXIS, BRUNA, Karwei, PLUS, Xenos, Hoogvliet, Scapino, JYSK, DA, Kwantum, Leen Bakker, Lidl.

Wat zijn de bezorgdagen van het Spotta folderpakket?

Zaterdag t/m dinsdag zijn onze vaste bezorgdagen. Als het folderpakket op woensdag nog niet is bezorgd, ontvangen we graag een melding via ons contactformulier. Aan de hand van jouw postcode en huisnummer kunnen we de melding oppakken. 

Ik heb een vraag over een product uit de folder.

Dan kun je contact opnemen met de winkel die het product aanbiedt. Spotta is de bezorger van het folderpakket, maar verkoopt geen producten. Spotta kan daarom geen uitspraken doen over de folderinhoud.

Ik wil graag een melding maken van dumping.

Dumping van folders is uiteraard niet de bedoeling. Je kunt je melding doorgeven via het contactformulier van onze klantenservice.