Uitrol InMijnBus bij eerste gemeenten succesvol

9-december-2023



 

Op 1 december jl. zijn 16 gemeenten overgegaan op InMijnBus. De eerste resultaten bevestigen de positieve bijdrage van het nieuwe bezorgmodel aan het slimmer en duurzamer maken van folderverspreiding. In de gemeenten waar InMijnBus is uitgerold is een reductie van 9% van de folderpakketten gerealiseerd. Daarbij heeft tot nu toe 26% van de huishoudens die hun voorkeur hebben gewijzigd op InMijnBus gekozen voor een persoonlijk folderpakket met alleen de folders die ze wil ontvangen. Het effect van beide leidt in deze gemeenten op jaarbasis nu al tot 379 ton minder reclamefolders bij het oud papier. De verwachting is dat dat nog verder zal oplopen.

Om de voorkeuren van huishoudens voor het ontvangen van het Spotta folderpakket te verzamelen, informeert Spotta de huidige ontvangers van het folderpakket vier keer één-op-één over InMijnBus. In deze communicatie staat dat huishoudens gemakkelijk digitaal hun JA of NEE voorkeur kunnen wijzigen op InMijnBus.nl.

Waarom succesvol?
Digitaal je voorkeur aanpassen is gemakkelijker en zorgt voor meer NEE’s. Daarbij is het mogelijk folderpakketten aan te laten sluiten op de interesses van huishoudens. Ook dat zorgt voor minder ongelezen reclamefolders bij het oud papier. Voor de adverteerder is dit goed nieuws omdat meer van de reclamefolders die hij laat drukken ook echt worden gelezen. Hiermee wordt de relevantie van het folderpakket verhoogt. Daarnaast hoeven bezorgers niet meer iedere week fysiek langs de deuren te gaan om te kijken of er iets is veranderd aan de stickersituatie. Aan de hand van een looplijst kan Spotta efficiënte bezorgroutes uitstippelen.

Bekijk ook eens onze andere berichten

Spotta introduceert met succes InMijnBus in heel Nederland

6-6-2024

Na een succesvolle introductieperiode is InMijnBus nu overal in Nederland beschikbaar. Dankzij de inzet van onze bezorgers hebben we dit duurzame bezorgmodel snel kunnen uitrollen.

 

De winnaars van de Reclamefolder Awards 2024 zijn bekend!

7-6-2024

Op 6 juni jl. werden de Reclamefolder Awards 2024 uitgereikt tijdens het Catch the Shopper event in Groenekan.

 

Eerst proeven, dan geloven!

20-05-2024

Bekijk onze nieuwe infographic over sampling via de brievenbus voor interessante facts & figures over sampling via de brievenbus!

 

Hoe Plein.nl een hogere conversieratio behaalt met doelgroepsegmentatie voor hun folder

30-05-2024

Lees in dit artikel hoe Plein.nl samen met onze Business Intelligence Analisten een zo optimaal mogelijk verspreidplan ontwikkelt met doelgroepsegementatie. 

 

 

Zien we jou ook op Catch The Shopper?

24-05-2024

Op donderdag 6 juni a.s. zijn wij weer te vinden op het jaarlijkse event Catch The Shopper.

 

Feest bij Folderkiezer: 250.000 Folderfans!

09-04-2024

Folderkiezer viert feest! Inmiddels ontvangen 250.000 folderfans een zelf samengesteld folderpakket.

 

Hoe Budget Thuis zijn folderverspreiding optimaliseerde met doelgroepsegmentatie

29-03-2024

In dit artikel lees je hoe Budget Thuis met behulp van een datagestuurde aanpak voor folderverspreiding indrukwekkende resultaten behaalde. 

 

Ontvangers van het folderpakket vinden het goed dat hun voorkeur wordt overgenomen

19-03-2024

Recent onderzoek uitgevoerd door  DirectResearch laat zien dat 93% van de folderpakket ontvangende huishoudens het goed vindt dat wij hun voorkeur digitaal overnemen op InMijnBus.

 

01 / 08