Utrecht, 26 mei 2025 – Spotta, de bezorger van ruim 4,2 miljoen folderpakketten per week, breidt zijn diensten uit met de bezorging van direct mail. Met deze strategische stap betreedt Spotta de markt voor geadresseerde post. Om dit mogelijk te maken heeft het bedrijf zich officieel bij de Autoriteit Consument en Markt ingeschreven als postvervoerder.
Uniek aan Spotta Direct Mail is dat de adresgegevens op de mailing wordt geprint tegelijk met de productie van de folderpakketten voor de bezorger. Hierdoor zijn de kosten lager dan bij postbedrijven zoals PostNL, onder andere omdat bij Spotta de post na printen van het adres niet meer getransporteerd en gesorteerd hoeft te worden. Deze innovatieve oplossing van Spotta biedt uitgevers en adverteerders een aanzienlijk voordeliger alternatief voor traditionele postbezorgers.
“Spotta bezorgt direct mail in het weekend tegen concurrerende tarieven en zonder concessies te doen aan de attentiewaarde,” aldus Yme Pasma, algemeen directeur van Spotta. “Daarmee bieden we een vernieuwend antwoord op de groeiende behoefte aan betaalbare en kwalitatieve drukwerkbezorging en zetten we een volgende stap in de ontwikkeling van de postmarkt in Nederland.”
Voor adverteerders die direct mail willen verzenden, is er steeds minder keuze in de markt. De kosten zijn hoog en de service en mogelijkheden zijn de afgelopen jaren actief afgebouwd. Met deze strategische uitbreiding verstevigt Spotta zijn positie als innovatieve speler in de bezorgmarkt,
Spotta heeft een businessplan uitgewerkt waarin de komende jaren €20 miljoen wordt geïnvesteerd in nieuwe machines om direct mail op steeds grotere schaal aan te kunnen bieden.
Yme Pasma: “Realisatie van die investering is uiteraard afhankelijk van de ruimte die de Minister van Economische Zaken wil bieden aan innovaties en concurrentie op de postmarkt. Binnenkort zullen we dat zien als de minister de Tweede Kamer gaat informeren over de nieuwe Postwet.”
Over Spotta
Spotta is dé logistieke partner in gerichte drukwerk verspreiding. Met een uniek landelijk netwerk en data-gedreven oplossingen verbinden wij merken en consumenten op een efficiënte manier. Als initiatiefnemer van InMijnBus geven we consumenten de keuze of en welke brievenbusreclame ze willen ontvangen. Zo spelen we als bedrijf in op de veranderende behoeften van zowel klanten als consumenten op het gebied van duurzaamheid.
Vragen over Direct Mail? Neem contact op met Niels Mossel via +31 (0) 6 5174 0578 of niels.mossel@spotta.nl.