Spotta introduceert InMijnBus in Gemeente Groningen, Leeuwarden en Ede

26 september 2023



 

Afgelopen maand is Spotta van start gegaan met de landelijke uitrol van InMijnBus. De eerste introductie van InMijnBus vond, met succes, plaats in gemeenten Leeuwarden, Groningen en Ede.

Gemeenten Leeuwarden en Groningen hebben afgelopen periode de JA-sticker ingevoerd. Maar voor het folderpakket van Spotta is er nu de website InMijnBus.

Wat is InMijnBus?
InMijnBus zorgt ervoor dat huishoudens gemakkelijker JA of NEE kunnen aangeven voor het reclamefolderpakket dan met de huidige brievenbusstickers. Ook is het mogelijk voor huishoudens om zelf een folderpakket samen te stellen. Spotta introduceert met InMijnBus een digitale JA-sticker die door het gemak en de extra gebruiksfuncties een versnelling gaat brengen in de duurzaamheid en effectiviteit van reclamefolders. Dit gaat zorgen voor minder ongelezen reclamefolders bij het oud papier en een hoger effectief bereik.

Met InMijnBus is Spotta overgestapt naar transparante en actuele bereikcijfers, waarmee we onze klanten een effectiever bereik bieden en bijdragen aan een duurzamere toekomst.

Hoe wordt de consument geïnformeerd 
Om zoveel mogelijk huishoudens in de gemeenten Leeuwarden, Groningen en Ede te informeren over InMijnBus en in beweging te brengen, zet Spotta verschillende kanalen in. Onze bezorgers hebben bij de huidige ontvangers van het folderpakket een informatiebrief en flyers bezorgd. Daarnaast is er een reclamecampagne gestart waarbij huishoudens worden geïnformeerd via sociale media, online banners en reclameborden (abri’s).  

Bekijk ook eens onze andere berichten

Het laatste nieuws van InMijnBus

De landelijke uitrol van InMijnBus vindt gefaseerd plaats.

 

Verassende feiten: waarom reclamefolders zo populair zijn

Folders onverminderd populair! Uit recent onderzoek van Direct Research blijkt dat 82% van de consumenten die een folderpakket ontvangen, het pakket in de toekomst wil blijven ontvangen. 52% van de consumenten geeft aan het papieren Folderpakket te missen als deze niet meer worden verspreid.

 

Hoe bereik je consumenten die echt op jouw reclameboodschap zitten te wachten 

Met #Folderkiezer!

Versterk jouw merkimperium en zie op korte termijn omzet stijgen met het Folderpakket!

In dit artikel lichten we aan de hand van een use case over een A-merk tandpasta toe hoe je jouw merkbekendheid en tegelijkertijd korte termijn omzet laat stijgen!

 

Elk jaar 12 keer naar de maan en terug, emissievrij!

Hoe pakken we bij Spotta de last mile aan, zodat deze niet alleen 100% emissievrij is maar ook zo efficiënt mogelijk verloopt?

 

Digitale of papieren folders: Wat is het meest duurzaam?

Is de papieren folder werkelijk vervangbaar door zijn digitale tegenhanger en zijn digitale communicatiekanalen echt zoveel duurzamer? 

 

Uitrol InMijnBus bij eerste gemeenten succesvol

Op 1 december jl. zijn 16 gemeenten overgegaan op InMijnBus. De eerste resultaten bevestigen de positieve bijdrage van het nieuwe bezorgmodel aan het slimmer en duurzamer maken van folderverspreiding.

 

Fisherman’s Friend zet huis-aan-huis sampling in

Om hun marktpenetratie verder te verhogen, heeft Fisherman’s Friend een grote retailcampagne van 1+1 gratis via de Albert Heijn gelanceerd. Als onderdeel van deze campagne hebben ze in week 45 huis-aan-huis sampling ingezet. 

 

01 / 08