Home > Supermarkt > Lekker verantwoord bezig

Lekker verantwoord bezig

Supermarkt

Lekker verantwoord bezig

De vakantie zit erop. Je hebt genoten en met opgeladen batterijen ga je er weer tegenaan.

Tijd ook voor verantwoord eten en je sportief in het zweet te werken. Balans is het woord. Balans tussen lichaam en geest en tussen werken en ontspanning. Daar hoort gezonde voeding bij en regelmatig bewegen. Je conditie wil je natuurlijk ook zo snel mogelijk weer op peil hebben.

Supermarkten maken het je steeds gemakkelijker. Dat is niet alleen aantrekkelijk, maar kan je ook nog eens een hoop voordeel opleveren. Elke week zijn er wel aanbiedingen van bijvoorbeeld twee stuks groente of fruit voor anderhalve euro. Voordelige roerbakgroentes of prijspakkers die gezond voor jou en voor je portemonnee zijn.

Wist je dat zoete aardappel ook wel ‘sweet potato’ genoemd heel gezond is, omdat hier enorm veel antioxidanten en vitamine c in zit. Het is dan ook een knolsoort en geen familie van de aardappel wat je door de naam wel in eerste instantie zou denken. Vooral geroosterd in de oven met een beetje olijfolie is het een heerlijke lekkernij. Een andere groentetip is om in de pauze zelfgemaakte groentefrietjes te eten van wortel, paprika en komkommer.

Verantwoorde voeding zit hem ook in calorierijke (vruchten)drank. Even geen cola, jus d’orange of dubbelfris. Crystal Clear biedt uitkomst. Bronwater met smaak en spotgoedkoop. Het bevat amper een calorie per glas. Zo kun je onbekommerd je dorst lessen. Zorg er daarnaast voor om zo min mogelijk zout te gebruiken. Weet dat 80 procent van het zout dat we nodig hebben al in het eten zit dat we binnen krijgen. Zout houdt vocht vast en doet al het verantwoorde eten van groente en fruit en het vele drinken te niet. Ga daarom bewust met zout om.

Zout en zoet. Heb je toch een onvoorstelbare drang naar iets zoets? Neem een stuk fruit. Het is onvoorstelbaar maar de meesten van ons eten dagelijks te weinig fruit. Het Voedingscentrum zegt niet voor niets dat iedereen minimaal twee stuks fruit (200 gram) per dag zou moeten eten. Dat heeft te maken met enerzijds het lage aantal calorieën en anderzijds met vezels. Het is niet alleen gezond, fruit stilt de trek, waardoor je minder gaat snaaien en geeft je ondertussen energie. Zo aan het einde van de zomer liggen schappen vol met fruit. Appels, peren, perziken, watermeloen en rode bessen. En wil je dan toch een keer zondigen kies dan voor een onschuldig waterijsje.

Bekijk de Supermarkt folders.

Laat een reactie achter

Er zijn nog geen reacties geplaatst bij dit artikel.

Wachtwoord vergeten! Er is een mail verzonden naar je mailadres om je wachtwoord te wijzigen.