Wie zijn je klanten? Hoe zorgen we samen voor zo veel mogelijk gelezen reclamefolders?
Je krijgt hier zicht op door samen met Spotta een data-analyse te maken. Vervolgens kunnen we het verspreidplan segmenteren om zowel huidige klanten als potentiele doelgroepen te bereiken. In heel Nederland of alleen in een kleinere regio. Op postcode of op wijkniveau.
Om zo effectief en duurzaam mogelijk te verspreiden maken we op basis van klantdata, de reisbereidheid, herkomst en doelgroepkenmerken van jouw klanten inzichtelijk. Is er geen data beschikbaar om te analyseren of is de doelgroep niet bekend. Dan baseren we ons bij het adviseren over het klantprofiel op eerdere ervaringen en expertise.
Door middel van doelgroepsegmentatie zoeken we lookalikes van je klanten binnen het verzorgingsgebied om je potentiele doelgroep zo gericht mogelijk te bereiken. Doelgroepsegmentatie kan op basis van honderden kenmerken. Denk aan demografische en geografische kenmerken, maar ook gedragskenmerken. Zoals leeftijd, inkomen, levensfases, woningtype en consumententype.
Spotta biedt meerdere combinaties van analyses en segmentatiemogelijkheden. Op die manier is het verspreidplan altijd afgestemd op jouw wensen.